• KOSZYK 0 (0,00 zł)
    Brak produktów w koszyku.

Co zrobić, aby nasz sen był lepszy?

Wszyscy mamy świadomość, że jakość snu ma ogromny wpływ na naszą efektywność w ciągu dnia. Jeśli śpimy za mało, w nieodpowiedniej pozycji, w sypialni jest za ciepło, to rano wstajemy nieprzytomni, a wciągu dnia jesteśmy rozkojarzeni i rozdrażnieni. Długotrwałe zaburzenia snu prowadzą do problemów zdrowotnych. Warto więc zadbać o swój sen. Ale jak to zrobić?

Wyregulowanie zegara biologicznego

Nasz organizm lubi, kiedy określone czynności odbywają się w wyznaczonych porach. Dotyczy to także snu. Kładąc się o zbliżonej godzinie nasz mózg, wie, że przyszedł czas na wypoczynek. Pomoże nam w tym zastąpienie późnej kolacji filiżanką ziołowej herbaty, a ostrego światła żyrandola przyciemnionym kinkietem lub małą lampką nocną na szafce tuż przy łóżku. Po kilku dniach ewentualnych problemów z zaśnięciem, przyzwyczajmy się i zauważymy, że kiedy nadejdzie wyznaczona godzina (najlepiej przed północą) zrobimy się senni. 

Komfort w łóżku

Nawet, jeśli nie mamy problemów z zasypianiem i śpimy między 6 a 8 godzin, możemy czuć się zmęczeni po każdej nocy. Dzieje się tak między innymi dlatego, że jest nam po prostu niewygodnie. Podstawą jest dopasowanie do naszych indywidualnych potrzeb materaca. Warto w tej kwestii zasięgnąć rady fizjoterapeuty. Nie mniej ważny jest wybór poduszki i kołdry, a także pościeli, w jakie je obleczemy. Wydaje się to przesadą, ale jeżeli osoby o wrażliwej i skłonnej do alergii skórze będą spać w wełnianej pościeli, to ten luksus może okazać się szkodliwy. Wełna może wywoływać podrażnienia, a te są sygnałem dla mózgu, że „coś jest nie tak”. Najlepszy będzie wybór pościeli bawełnianej. Jest ona przyjazna dla skóry, ponieważ pozwala jej oddychać i pochłania wilgoć. Zimą najlepiej sprawdzi się pościel wykonana z miękkiej flaneli, która dobrze zatrzymuje ciepło. Latem większy komfort osiągniemy dzięki zastosowaniu satyny, ponieważ nie utrzymuje ciepła tak jak wspomniane powyżej. Istotna jest również temperatura w pomieszczeniu, w którym śpimy. Najodpowiedniejsza będzie oscylująca w granicach 18-19 stopni Celsjusza. Na pół godziny przed położeniem się spać należy wywietrzyć sypialnię, co zmniejszy prawdopodobieństwo porannego bólu głowy.

Nieprzerwany sen

Czasem po prostu się budzimy w środku nocy. Potrzeba wyjścia do toalety czy pragnienie sprawia, że budzimy się. Aby nie wytrącać się ze snu, najlepiej postawić na swojej szafce nocnej szklankę wody i lampkę nocną ze słabą żarówką. Pozwoli nam to zaspokoić swoje potrzeby bez rozbudzania się. Stosując kilka prostych zasad możemy w znaczny sposób poprawić jakość naszego snu, a w konsekwencji pozytywnie wpłynąć na każdy nasz dzień.